خواص گیاه بابونه
مقالات

خواص گیاه بابونه

از دوران باستان، رایحه این گیاه قوی همیشه خاصیتی آرامش‌بخش داشته است. امروزه طبق مطالعات صورت‌ گرفته، اهمیت نوشیدن چای بابونه یا استنشاق اسانس روغنی آن در کاهش سطح استرس ثابت شده است. این امر همچنین کمک شایانی به سلامت پوست می‌کند.

بیشتر بخوانید »
ال-آرژینین، اسید آمینه‌ای ضروری برای رشد موها
مقالات

ال-آرژینین، اسید آمینه‌ای ضروری برای رشد موها

ینین اسید آمینه‌ای نیمه ضروری است که در بسیاری از عملکردهای مهم بدن انسان نقش دارد. واژه نیمه ضروری به این معناست که بدن ما انسان‌ها از آن مادّه به اندازه کافی  دارد. با این حال، بعضی افراد به دلیل شرایط سلامتی خاص یا قرار گرفتن در شرایطی خاص ممکن است به میزان بیشتری از آن مادّه نیاز داشته باشند تا تعادل آن را حفظ کنند و از خواص و فواید آن بهره  ببرند.

بیشتر بخوانید »
ایام کرونا
مقالات

چگونه در ایام کرونا در کنار سلامتی، جوانی و شادابی پوست دست خود را نیز حفظ کنیم؟

دست­‌ها روشی مطمئن برای دور کردن بیماری کووید-۱۹ است، اما به ‌­گفته­‌ی متخصصین امراض پوست می­‌تواند منجر به خشکی پوست یا تشدید آن شود. آب و صابون میکروب و گردو غبار را از سطح پوست پاک می‌­کند اما همچنین لایه­‌ی طبیعی و محافظت‌­کننده­‌ی چربی را از بین می‌­برد که باعث خشکی پوست می­‌شود. دکتر جاستین کو  رئیس امراض پوستی در مرکز بهداشتی استنفوردمی­‌گوید: پوست دست در اثر شستشوی زیاد خشک و زمخت می­‌شود و ترک برمی­‌دارد. با تشکیل شکاف روی پوست، احتمال قرار گرفتن در معرض عفونت از طریق شکاف بالا می­‌رود و همچنین منجر به بروز بیماری‌­هایی مانند اگزما می‌­شود.

بیشتر بخوانید »