گیاه بابا آدم و خواص دارویی آن برای مو

گیاه بابا آدم و خواص دارویی آن برای مو

گیاه دارویی بابا آدم با خواص دارویی عجیب ریشه در قاره اروپا دارد و بعدها به آمریکای شمالی و سپس به آسیا و تمام نقاط دنیا نیز راه پیدا کرد. این گیاه با نام‌های دیگری از جمله باردان، فیلگوش، باردوک و آراقیطون و غیره نیز شناخته می‌شود. گیاه بابا آدم برگ‌های بزرگ و گلبرگ‌های بنفشی دارد که شبیه گل خار است.  گیاه بابا آدم همچنین چندین کاربرد آرایشی، زیبایی و پزشکی دارد. یکی از فواید این گیاه، تاثیر مثبت و زیاد آن روی موها است. در ادامه این نوشتار با بهترین خواص بابا آدم برای مو و پوست سر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه استفاده از گیاه دارویی بابا آدم

کاربرد آرایشی بابا آدم از قرن‌ها قبل آغاز شده ‌است. قبایل بومی آمریکا باباآدم را به عنوان یک گیاه ارزشمند در نظر می‌گرفتند  و با جوشاندن ریشه‌ی آن در شربت افرا، آبنبات درست می‌کردند. در اروپای قرون وسطی نیز، گیاه بابا آدم به عنوان درمانی برای تصفیه‌ی خون مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه بسیاری از متخصصان طب گیاهی توصیه می‌کنند که ریشه‌ی بابا آدم را برای درمان مشکلات مو و بهبود سلامت آن‌ها مورد استفاده قرار بدهید.

چرخه رشد مو

چرخه‌ی طبیعی رشد مو ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد. در طول این مرحله، موها هر ماه یک و نیم سانتی‌متر رشد می‌کنند. اگر مو در شرایط سالمی باشد، ۹۰ درصد از سلول‌های مو به رشد آن کمک می‌کنند و باقی غیرفعال باقی می‌مانند. موهایی که رشد نکرده‌اند، در عرض سه ماه می‌ریزند و به جای آن‌ها تارهای جدید مو می‌روید.

مواد مغذی موجود در گیاه دارویی بابا آدم برای مو و پوست

اساس مطالعات صورت گرفته، گیاه بابا آدم حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مفید مانند موسیلاژ، تانین‌ها، اینولین‌ها، اسیدهای چرب ضروری و همچنین ویتامین A است. هر یک از این‌ مواد مغذی، نقش موثری در تغذیه‌ی مو و پوست و همین‌طور کاهش کلسترول بدن دارند.

خواص بابا آدم برای مو

  1. جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو مشکلی است که اکثر مردان را درگیر خود می‌کند، اما بعضی از زنان نیز از آن رنج می‌برند. بابا آدم می‌تواند به رفع خشکی پوست سر که می‌تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کمک کند و باعث رشد بهتر مو شود.

  1. درمان شوره

یکی از اثرات داشتن پوست سر خشک، شوره زدن موها است. بابا آدم نه تنها شوره را از پوست سرتان برطرف می‌کند، بلکه مشکل خارش پوست را نیز حل می‌کند و این خواص بابا آدم برای مو واقعا محشر است.

  1. نرم کننده خانگی مو

گیاه باباآدم موها را نرم می‌کند و یکی از نرم کننده‌های گیاهی بسیار خوب برای موها است.

  1. درمان مشکلات پوست سر

باباآدم مشکلات شایع روی پوست کف سر را درمان می‌کند، از جمله خارش، شوره‌ی سر، قرمزی و آلرژی پوست کف سر. در صورتی که با مشکل خارش کف سر درگیر هستید، این گیاه کمک بسزایی به درمان ریشه مو می‌کند.

  1. محکم کردن ریشه مو

یکی از مهم‌ترین خواص بابا آدم برای مو و بهترین اثرات گیاه دارویی بابا آدم روی موها این است که ریشه‌ی آن‌ها را محکم می‌کند و به این ترتیب مانع از ریزش مو می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × پنج =